روایتی از شکوفایی و رنج

مروری بر زندگی ثمین و اِولین باغچه‌بان

در این پادکست که به کوشش امید احسانی تهیه شده و همزمان با چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۰ در سایت آسو منتشر شده است، داستان‌هایی از زبان احمد پژمان، ثمینه باغچه‌بان و کاوه باغچه‌بان درباره‌ی ثمین و اِولین باغچه‌بان می‌شنوید.

در توضیح این پادکست در سایت آسو آمده است: «ثمین باغچه‌بان وقتی در میانه‌ی دهه‌ی ۱۳۲۰ خورشیدی در کنسرواتوار آنکارا اِولین باغچه‌بان را دید، شاید نمی‌دانست که این آغاز ماجرایی پرفرازونشیب با زنی است که با او شانه‌به‌شانه تا پایان عمرش زندگی و عاشقی می‌کند. اِولین دختر جوان اهل ترکیه که با سخت‌کوشی وارد این کنسرواتوار شده بود سودای فتح صحنه‌های اپرا را داشت و تصور نمی‌کرد که سه دهه‌ی طلایی زندگی‌اش را در ایران سپری کند و خواسته و ناخواسته به یکی از زنان ممتاز تاریخ معاصر ایران بدل شود. ثمین باغچه‌بان روز چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۸۶ درگذشت. این را بهانه کردیم تا یادی کنیم از ثمین و اِولین باغچه‌بان که زندگی‌ پر ثمر آنها شادی و اندوه کم ندارد.»

پادکست آسو درباره‌ی ثمین و اِولین باغچه‌بان را از طریق لینک‌های زیر بشنوید. با این توضیح که نسخه‌ی کامل گفت‌وگو با ثمینه باغچه‌بان و احمد پژمان به‌زودی در «خانه باغچه‌بان» در گوش‌رس خواهد بود.

لینک‌های دیگر:

روایتی از شکوفایی و رنج | مطالب مرتبط

logo